The last state

Vi fick en sista fin kväll med vännerna, och en sista soluppgångs-kaffe med vår lilla familj på favoritstället ESPL vid stranden, innan vi var tvungna att åka till flyget. Vi sa "vi ses" istället för "hejdå", för det hade varit för svårt.
Efter en lång dag som spenderades i tre olika stater checkade vi sen in på ett hemskt hostel och ignorerade de överpopulerade kackerlackorna.

Max födelsedag firade vi med att utforska den fina staden Perth och tog även en tur till Fremantle, där vi gick på marknad och på en guidning genom fängelset. Efteråt var vi nöjda, trötta och redo för en ny resa med en massa bussåkande och upplevelser.


Aussie Wanderers tour började med ett besök i Pinnacles Desert, ett ökenhav av kalkstensformationer. Senare åkte vi vidare till Kalbarri National Park och såg ännu fler stenar och klippor, som är "the reason for our (turisternas) existence", enligt vår guide.

Vi har också fått se bakteriemattor - the Stromatolites, emus och örnar. Vi har besökt Shell Beach, en strand full av snäckor, och vi har fått höra en massa historier om området. Till Monkey Mia åkte vi för att se delfiner matas till frukost, men de kom tidigt för att fiska någon meter ifrån oss redan vid solnedgången kvällen innan. På morgonen fick vi hälsa på dem igen, och såg även en sköldpadda i det glasklara vattnet. Om jag inte insett det innan insåg jag då att Australien är paradiset.

Idag har trots magsjuka varit en av de bästa dagarna jag haft. Simma med hajar har kryssats av min Bucket-list, åtminstone delvis. Att snorkla vid en runt 6 meter lång valhaj var helt oslagbart. Vi fick också se en sköldpadda, mindre hajar, tonfisk och jag tror jag såg en rocka också. Men jag är inte helt säker eftersom jag nästan drunknade av lycka och tappade  bort den på en gång...det var iallafall ännu en helt fantastisk dag i ett helt fantastiskt  land.

 
Sista träningen
 
 
Hejdå och födelsedagsfirande på ESPL
 
 
Perth
 
 
Fremantle Prison
 
 
The Pinnacles
 
 
Kalbarri
 
 
Monkey Mia
 
 
Eagle Bluff lookout
 
 
Shell Beach
 
Dagens BULA:  
B - valhaj!
U - trevlig och sympatisk personal
L - "Budapest" - George Ezra
A - ost är bra mot illamående

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: