Hejdå paradiset

Två veckor av sol, hav, träning, god mat och vänner. Två veckor av packning, städning, hejdå och sista gången av allting. Det har varit två bra veckor som ändå varit svåra då man vet att när de är över så är det över på riktigt.

Vi har rest mycket, sett mycket och lärt känna många människor. Ända sen mitt första stora och jobbiga "hejdå" har jag liksom inte försökt komma andra så nära, för då gör det mindre ont att lämna dem sen. Men träffar man rätt personer så blir det så iallafall. Det känns som att vi har en familj här. Förutom det har jag aldrig älskat en plats så mycket som jag älskar Gold Coast och Australien. Jag älskar naturen, djuren, vädret, affärerna, hur människor pratar, lever och tänker. Jag vet att jag kommer att sakna 54 Sunset Boulevard så det gör ont, om inte för alltid så väldigt, väldigt länge.

Att komma hem blir också annorlunda den här gången, eftersom de flesta jag hade att komma hem till sist inte har det som hem på samma sätt längre. Jag kommer inte heller att ha det snart. Men det är väl lika bra med lite av ett äventyr i Sverige med, i Göteborg för att vara exakt, så att jag inte dör av uttråkning nu när jag vant mig vid sånt.

Ett sista äventyr i Australien har vi dessutom planerat som avslutning, så det är inte helt över än. Annars har början på slutet också varit bra, med frukost på Alfons och hos Iain, kaffe och bok i solen, kryssning, träning på stranden, pizzakväll och middag på bryggan med fina gäster, bio och shopping. Max och vårt dreamteam fick äntligen genomföra Tough Mudder och han sa att det var det bästa han gjort i Gold Coast. De kom hem trötta, elchockerade och glada. Ikväll ska vi träna med dem en sista gång innan farvälmiddag på Vapiano's.

 
Tidig födelsedagspresent i form av kryssning med dricka och tilltugg
 
 
Kinesisk hot pot hos min fina vän som fick ge mig okinesiska bestick innan jag övade med pinnar
 
 
Frukost på Paradox
 
 
Tough Mudder Team
 
 
Middag efteråt
 
 
Lyxfrukost hos Iain
 

Dagens BULA:
B - 300 sunshiny days a year
U - att få bo här
L - "More than anyone" - Gavin DeGraw
A - Apple har väldigt bra customer service

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: