Kryckor och socker

Visst är det skönt att vara ledig och bara ta det lugnt, men efter ett tag är det nästan olidligt. Till slut tog jag kryckorna till affären för att handla morötter, en promenad på vanligtvis 15 minuter, och resultatet var skavsår/brännmärken under armarna som gjorde mer ont än foten. En annan dag tog Albert mig med för en fika med Magda för att han var orolig att jag skulle dö av uttråkning.
 
Snart kunde jag iallafall halta fram och kryckorna dumpades nästan på en gång. Promenader är fortfarande uteslutet men cykling och styrketräning gick jag snabbt tillbaka till. Man kan ju ändå göra en del med en blå fot!
 
Eftersom det varit våffeldag passade jag på att göra våfflor med hemmagjord glass, ungefär samtidigt som Albert kände för att baka bullar och Max kom hem med choklad från jobbet. Strax efter kom Peyton hem med en korg full av påskchoklad och vi avslutade kvällen rejält sockerhöga och påskglada.
 
Igår hade jag en riktigt bra dag tillsammans med Kacee då vi åt glass, shoppade och diskuterade viktiga frågor samtidigt som vi insåg hur mycket vi har gemensamt. Jag kommer troligen att plugga på samma universitet som hon gått på och vi har även båda nyligen snubblat in på samma ämne! Just det, jag har sökt utbildning också. Känns bra!
 
Idag ska vi ha pizza night för att fira att Max haft sin sista dag på diskjobbet, och på onsdag är det äntligen dags för Nya Zeeland!
 
 
 
Första dagen på cykel! The Spit
 
 
Choklad och våfflor
 
 
Cykeltur till Miami
 
 
Mysdag
 
Dagens BULA:
B - cykla
U - Queensland weather
L - "Here comes the sun" - the Beatles
A - det är ost i pesto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: