Jungle trekking

Som vanligt tar jobben mycket tid, samtalen blir allt fler och en 30 timmars jobbvecka kan ju lika gärna bli 47 timmar istället. Inte mig emot, nu när vi känner att vår landlord inte är nära att kunna mäta sig med vår saknade Albert, att det kanske ändå börjar bli lite för varmt och att sängen är aningen för bekväm att sova i när man är van vid baksätet i vår lilla Ford. Resekassan är påfylld och det är dags för nästa äventyr!
 
Tills dess gör vi miniäventyr i Darwins vackra natur. Igår tog jag en morgonpromenad som blev lite längre än planerat eftersom jag hittade en "Jungle Trek" i regnskogen som jag helt enkelt var tvungen att utforska. Trevligt förutom den alldeles för stora spindeln vars hem jag gick in i.
 
Idag hade vi några timmar ledigt tillsammans och tog vår överhettade Ford till Fogg Dam Conservation Reserve där vi blev skrämda av en orm i en Monsoon Rainforest, varnades för krokodiler och såg en massa fåglar och vattenblommor.
 
 
Djungeläventyr
 
 
 
Fogg Dam
 
Dagens BULA:
B - utflykt
U - att bilen iallafall inte lagt av vid alltför opassande tillfällen
L - "That's how you know" - Nico & Vinz
A - en kassaapparat som automatiskt räknar ut växeln är en revolutionärisk uppfinning, speciellt för trötta nattskiftjobbare som tacklar en lång kö
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: