Sista veckan i paradiset

Nu är det snart dags att lämna staden som blivit vårt hem, och vi har verkligen tagit vara på sista tiden här. Därför blir det en hel del bilder i detta inlägg :)
I onsdags åkte vi till Springbrook National Park och såg ännu mer av regnskogen -  bästa parken hittills. Efter heldag där blev det träning i parken och sen var vi rätt trötta.
På torsdagen kom jag och Kacee äntligen upp i Seaplane och fick se staden från ovan! Såg både vårt hus, Seaworld och Sheraton Mirage, hotellet som är format som en krabba. Sen bjöd Kacee mig på Yum Cha på restaurangen i Southport där hon jobbar, en riktigt kinesisk upplevelse med fint kinesiskt sällskap!
På fredagen blev det Burleigh Heads igen och sedan lite planering och städning inför resan. På kvällen hade vi sista träningen med the team, och vi avslutade med det traditionella havsdoppet. Kändes lite sorgligt. Efterråt blev jag och Max bjudna på lite svampsmörgås och yoghurtefterrätt nere hos Albert.
Idag började vi dagen med en guidad vintur på Sirromet Winery (5stjärnigt dessutom) och sen bar det av till Brisbane! Nu är vi hemma efter en massa sightseeing och är, igen, rätt trötta.
Förutom det har jag fått fler fina kort och presenter hemifrån - tack snälla familjen Lundholm och min saknade syster! Och när vi kom hem idag välkomnades jag av en sen present från våra flatmates :)
Imorgon är det sista dagen på Baker's och sen blir det grillning hemma hos Mike med träningsgänget. Och på måndag åker vi...känns som att tiden gått så fort fast vi stannade längre än planerat! Men vi är taggade. Första stoppet är Noosa, där vi ska paddla och campa i Everglades!

 
Springbrook

 
Seaplane och Yum Cha med Kacee!

 
Wine Tour

 
Brissie


<3


Att alla vill göra det så svårt att åka härifrån...

Dagens BULA:
B - vinprovning!
U - jag uppskattar att få känna mig uppskattad :)
L - "Blame it on me" - George Ezra
A - det spelar ingen roll vilken färg druvan har när man gör vitt vin, eftersom man ändå bara pressar druvans insida då
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Eva

Fina Emma & Max, önskar er en upplevelserik fortsättning på resan.
Kör försiktigt Max!
Kram

Svar: Tack det ska vi nog ha! :) tur att det är Max som kör!Kram!
Emma

2015-03-07 @ 14:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: