Freebie week

Jag har haft en underbar vecka med massor av gratisgrejer och lite sena födelsedagspresenter!
På onsdagen blev jag firad av Paula som bjöd på sen "frukost" på Bumbles. Vi delade världens godaste banankaka och en massa prat. Sen fick jag skynda iväg på lunchkryssning med Kacee, som hade köpt en liten känguru-souvenir som sen present. Vi njöt av solen som äntligen kommit tillbaka och drömde om att vi bodde i ett av lyxhusen vi åkte förbi, vilket som helst...
På torsdagen tog jag med Elin på "Island Adventure", en dagstur till en ö cirka en timmes båtfärd från Surfers. Där åt vi lunch, matade wallabies med sallad, gick på spindeljakt, testade segway och paddlade kajak - ännu en riktigt bra dag! Elin blev också nöjd när hon äntligen fick se delfiner på vägen hem :)
Fredagen var sista jobbdagen på Quack'R'Duck, så vi passade på att ta en massa roliga bilder med anksouvenirerna. Det kändes lite sorgligt men ändå som ett bra avslut, speciellt när man fick lön och rekommendationsbrev i handen innan man gick mot träningen. Dagen avslutades med billig utemiddag på japansk restaurang i Southport tillsammans med Albert.
Helgen har bestått av jobb och en hel del vila eftersom jag varit lite sjuk, men ikväll blir det träning ändå! Träningen kommer att vara jobbigare att lämna än jobbet...och nu laddar vi inför sista veckan i Surfers. Allt är bokat, betalt och klart, i absolut sista minuten eller egentligen lite för sent (men vi är ju förföljda av en oupphörlig tur så det ordnade sig ändå med alla bokningar), och tidsplanen är färdig! Så denna vecka ska vi passa på att njuta av Gold Coast till fullo, och lyxen att ha dusch, kylskåp och golvfläkt, innan vi drar vidare med skruttbilen.



Bumbles!


 
Kryssning med Kacee


Island Adventure Tour


En bra fredag!

Dagens BULA:
B - att göra INGENTING hela dagen. Min definition av ingenting alltså.
U - alltså det här med att sitta utomhus och äta sin frukost/lunch, med en bok, utan att ha någon tid att passa
L - "Wash away" - Nizlopi
A - om du stannar länge på ett och samma ställe så kommer du sannolikt att ha både bra och dåliga minnen därifrån. Men det är du som bestämmer vilka du tar med dig. Och på vilket sätt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: