Sista veckan

Nu är det inte länge kvar tills jag får dumpa gummistövlarna, raggsockorna och mössan och lämna kråkstaden bakom mig. Även om jag inte trivts så bra som jag gjorde i Surfers är det självklart ändå en del med gården som jag kommer att sakna. Som att få vara utomhus och att det syns på ens skitiga ansikte och kläder att man jobbat. Jayden och James, som gav mig en av de finaste komplimanger jag någonsin fått - "You're food is not yuckie Emma, it's yummy." Och självklart; världens mest irriterande hund.
 Nästa vecka är vår sista, och större delen av den kommer att spenderas på annat håll, då vi ska hjälpa Lees pappa att raka får...ser fram emot att prova något jag nog aldrig skulle fått göra om jag inte kom hit! Min uppgift ska tydligen vara att rensa bort bajset innan ullen rakas av. Tur det, för Max hade aldrig klarat det.
Förra helgen insåg jag hur mycket man vant sig vid långa avstånd i ett land där 10 timmars bilfärd bort är "nära". Vi åkte till Coffs Harbour för att hämta lite grejer som Lee köpt, och sen tillbaka - ca 20 timmars bilåkning på en helg. Dock blev det en massa strul med polis, utgången registrering och mekaniker, så det var nog mer än 20. Vi kom iallafall hem till slut, helt lagligt. 
Nu ska vi fira en sen midsommar med blommor, vin och jordgubbar! Morgondagen blir inte sämre heller då vi ska till Junee och besöka Licorice and Chocolate Factory, och sen the haunted house of Monte Cristo. Förhoppningsvis kommer vi lagligt och säkert därifrån också.
 
 
Äntligen regn = vatten att dricka, duscha i och laga mat med. 110 millimeter på två dagar!
 
 
Jag i mina snygga kläder med Dusty och the chooks
 
Dagens BULA:
B - en massa saker att se fram emot!
U - min varma, fula, billiga jacka
L - "Where the streets have no name" - U2
A - folk som jobbar med bilregistrering i Australien är jävligt trevliga 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: