Vandring och marknad i regnet

Eftersom Max fick en extra ledig vecka så var jag såklart tvungen att jobba nästan varje dag. Men torsdagen lyckades jag få ledigt, så då passade vi på att åka till Lamington Nationalpark med Albert och Peyton, för en vandringstur i bergen! På vägen dit stannade vi till vid en alpacafarm och klev i lite bajs. Sen virrade vi oss runt i regnskogen i flera timmar - bilderna säger mer än ord.

I helgen hände inte mycket eftersom jag jobbade halvdagar och Max inte mådde helt bra - men han är fortfarande inte död. Vi chillade med gitarren vid vattnet och sen gömde vi oss från sommarregnet. Igår tog vi en morgontur till Carrara markets, största marknaden i Australien. Vi köpte nyttigt kaffe och billigt frukt :)
Idag är jag ledig och tar det lugnt för en gångs skull.



 
Lamington; O'reilly's


Carrara

Dagens BULA:
B - träffade Jacob på vägen från strandpromenaden OCH han hade ett förslag på en välgörenhet för slöseriet på Baker's!
U - ledighet
L - "Sunday Morning" - Maroon5 (fast det är måndag)
A - ibland är det bra att kolla fickorna innan man tvättar
 
 




Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas ni har det riktigt bra! Och det ser det ju ut som 😊
Jag har pratat med min hårfrisörska, som kommer från Australien och är uppvuxen på Tasmanien. Hon tycker att det är klart värt att åka dit.

Svar: Det har vi :) Vi håller på att kolla på resor dit nu!
Emma

2015-01-16 @ 19:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: