Straya rain

Denna vecka har det regnat så mycket att jag varit rädd att allt skulle stängas ner och vi skulle få svälta ihjäl instängda i lägenheten. Under fredagen hällregnade det hela dagen och hela natten. Vissa vägar blev avstängda och utanför vårt hus ställde de ut varningsskyltar. Tur att Albert bara bor en trappa ner så att Max och jag kunde springa ner och spendera regnkvällen hos honom för att bli bjudna på laxpasta, vin och film!
Trots detta blev lördagen riktigt fin, vilket passade bra eftersom jag kämpat för att få ledigt samtidigt som Max för att kunna åka till Tamborine Mountain - tur som vanligt. Vi tog med oss Albert som blev lite av en guide i regnskogen. Vi hann också med shopping och sightseeing inne i byn, och Albert bjöd på sojalatte :) Vi avslutade dagen med en hundpromenad på stranden vid The Spit.

Efter jobbet på söndagen tog Max och jag med oss böckerna till Budd's beach och chillade i parken fram till middagen, som vi packade ner och tog med till Marcos avskedsfest/grillkväll. Jag fick ett fint kort på oss som avskedspresent fast det var han som skulle åka vidare och inte jag...

Måndagen var Australia Day, eller Straya Day. Jag jobbade halvdag och sen blev jag upphämtad av Max, Albert och Peyton för en fika. På kvällen firade jag och Max med en drink på Melba's, men det blev inte mer än så för vi och alla andra var trötta :)

Nu är sommarlovet slut och Surfers är riktigt tomt. Eftersom jag har turistjobb blir det nu för lite timmar istället för för många. Men om planerna håller har vi bara en månad kvar här ändå!



Face tree


Curtis Falls


Cheese Factory



Wine Cellar



1000 year old tree


Chillin on the edge

 
The Spit
 
 
 Budd's Beach


Baksidan på kortet jag fick :)


Straya Day @Melba's

Dagens BULA:
B - fika med Paula och Jacob
U - att få prata av sig och själv bli uppdaterad med de man bryr sig om :)
L - "Uptown Funk" - Mark Ronson feat. Bruno Mars
A - nära vänner från världens alla hörn är ibland svårt, men ändå awesome på många, många olika sätt