Happy valentine's!

Mellan jobb och träningar har jag hunnit unna mig både frozen yoghurt OCH nya flipflops (det var på tiden), och på alla hjärtans-dag fick jag blommor och en flaska vin! Men helt ärligt så är alla dagar som alla hjärtans-dag för mig, så bortskämd som jag blir :)
Själv pysslade jag till det med smoothie med ÄKTA yoghurt - riktig lyx till min hallonälskande älskling för en gångs skull. Resterna åt jag upp själv till lunch :) På eftermiddagen gick vi runt på stranden och kollade in sandskulpturerna med disneytema som höll på att göras. Det är en tävling/utställning som pågår denna vecka. Lejonkungen var självklart en favorit!

Sen utnyttjar jag och min kinesiska vän Kacee alla gratis prova-på grejer som vi "behöver prova för att bättre kunna sälja upplevelser/rundturer till kunderna" för att vi utan att få prova "inte förstår hur det fungerar", via det vi säljer vid disken på jobbet. Så i onsdags provade vi jetski - vattenskoter! ASKUL även om chauffören från jobbet såg oss och trodde vi var ett par gamla tanter...på torsdag ska vi prova skiplane och veckan efter ska jag på Island Adventure! Helt utan extra kostnad :) Nästa steg är gratis snorkling och scuba diving! Bra jobb man har. Speciellt när man får se delfiner.

Idag fick jag en ledig söndag och vi började dagen med frukost med Albert och Peyton på deras standardcafé, och sedan åkte vi till Currumbin Wildlife Sanctuary! Vi hann också med ett dopp i Currumbin Rock Pools, och det blev en riktigt lyckad dag :)


Alla hjärtans-dag middag med vin i kopp


Jetski!


Jobbutsikt


Frukost!



Wildlife Sanctuary



Rock Pools



Bilder från ikväll: Up



Lion King



Winnie the Pooh

Dagens BULA:
B - djuren!
U - vädret, naturen, stranden, djuren...Gold Coast <3
L - "6 Words" - Wretch 32
A - en vombat kan springa i 40km/h
 


Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket lyxjobb du har :-)
Naturbilderna får mig att vilja åka dit!!

Svar: Jovars :) önskar du kunde det!
Emma

2015-02-15 @ 14:42:36
Postat av: Peter/Eva

Tänk om vi kunde byta med er för en dag, eller varför inte en månad. Här simmar det inga delfiner utanför fönstret ;)

Svar: Nej jag vill helst inte byta, men delar gärna med mig! :)
Emma

2015-02-19 @ 19:49:00
Postat av: Farmor och farfar

GRATTIS på födelsedagen Emma!
Tack för att du kom ihåg min fast du är så långt borta säger rörd farfar.
Stora kramar från farmor och farfar.
Hälsa Max!

Svar: Tack så mycket! Klart jag kommer ihåg familjen :) Massor av kramar till er!
Emma

2015-02-21 @ 23:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: