Jobb - check

Samtalet kom, jag gjorde bokstavligen ett glädjeskutt och äntligen var jag anställd! Anställd på ett superduperbra café med en massa trevliga människor som inte skäller på en när man gör fel, som har en seriös och personlig policy som man tillochmed fick plugga på och som förhoppningsvis kommer att träna mig i att göra kaffe (typ den mest eftertraktade egenskapen i hela landet) OCH i att rekommendera tårtor, vilket kräver att jag, tyvärr, måste smaka dem.
 
Så det enda dåliga är ju att det ligger över en mil ifrån där vi bor. På flygplatsen, där jag hittills av mina tre besök blivit bombkollad två eftersom jag ser så läskig ut, eller kanske för att jag ser misstänkt svettig ut efter att jag tagit mig dit. Max behöver bilen och bussarna är dyra och opålitliga. Och efter att ha vaknat tidigt, cyklat dit och sedan jobbat på ett stressigt café utan att äta någon ordentlig lunch första dagen, allt efter att inte ha haft ett riktigt jobb på flera månader, var jag tvungen att stanna på donken på vägen hem och fika...detta är anmärkningsvärt eftersom jag sällan spenderar pengar ELLER befinner mig på donken.
 
Planen är att flytta men det är inte så lätt när Max vardag har gått från för mycket fritid till ingen fritid alls, och vi ses numera bara i sömnen. Men pengarna kommer att rulla in och han är nog nöjd när han får smaka all mat i köket, på det nya 5-stjärniga hotellet där han är mästerkock (kitchen hand).
 
Så vi äter mer och sover mindre, men  eftersom allt är nytt är det osäkert hur det kommer att bli med jobbschema och boende. Om vi inte flyttar kommer jag iallafall att bli sjukt vältränad!
 
Som fullt fokuserad anställd har jag inga bilder från jobbet, men här kommer några från promenader i stan :)
 
 
Att bo vid havet 👌
 
 
Botanic Gardens
 
Dagens BULA:
B - när någon kommer ihåg ens namn och glatt hälsar på en fast man är ny, och inte kom ihåg deras
U - cykeln, asbra rull!
L - "Your love" - Samuel Ljungblahd
A - tiden går fort när man äter långsamt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: