Everyday is a holiday on the Gold Coast

Jag har badat i havet och gått långpromenader längs stranden, och runt halva Surfers Paradise. Max har köpt en gitarr och ett fiskespö, och fiskat krabbor med våra roomies. Annars tar vi det ganska lugnt :) I lördags fyllde Max kollega år, så vi gick och lyssnade när hon spelade på en klubb. Det var första gången vi var på en klubb sen vi var i Sydney. Gamla och tråkiga som vi är.
Med utsikt över la beach jobbar jag som säljare 5 dagar i veckan och delar ut gratis skraplotter för the Holiday Club. 3 dagar i veckan tränar vi i en grupp som leds av en militär. 7 dagar i veckan letar jag efter ett annat jobb, där jag inte känner mig som försäljarna som ringer hem till mina föräldrar och som sen förstört hela deras kväll. De flesta blir iallafall inte lika arga som dem, och jag börjar vänja mig :)
I Surfers är det strandmarknad 3 gånger i veckan och fyrverkerier ser man typ lika ofta. Just nu är det skollov så det vimlar av ännu fler turister och det händer ännu mer grejer i centrum än vanligt, folk som sjunger på gatan och krokodiler och papegojor som man kan ta kort med. Ändå är det så lugnt - no worries som Aussies säger, och vi mår så bra!
 
och jag var SÅHÄR glad innan träningen igår efter att ha varit på stranden, igen

 
Från andra sidan floden, vid the Art Centre, har jag fångat vårt hus :)


Vardag


Jag och Sushi (Ja, hunden heter Sushi..)


Och Max är SÅHÄR lycklig för att han äntligen fick byta till sitt nya påslakan efter tvätten.

Dagens BULA:
B - specialpris på bananer. Flera dagar i rad.
U - i Australien är det ganska vanligt att få sin lön varje vecka - score! Men det är ju också trevligt att få sin svenska lön på det nu såhär 7 veckor senare.
L - "I can see clearly now" - Johnny Nash
A - det är skillnad på kaffe och kaffe. Om du vant dig vid billigt kaffe kan du bli onormalt effektivt påverkad av  koffeinet i kaffe av bättre kvalité.


Kommentarer
Postat av: Mats

Härligt att höra att ni trivs förutom jobbet. Kram på er!

2014-09-30 @ 14:24:25
Postat av: Eva

Haha Emma, förstår att det är jobbigt att vara försäljare när dina föräldrar har den negativa attityden till yreksgruppen!
Kram till er båda brunbrända sötnosar!

2014-09-30 @ 16:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: