Vardag

Dagarna består fortfarande av skraplotter, jobbletande och att ta det allmänt lugnt. Jag fick lite utbildning av en kollega som delat ut skraplotter i 5 år, och dagen efter gick det faktiskt mycket bättre! Han lärde mig också att se skillnad  på locals och turister, vilket faktiskt inte alls är så svårt. Själv börjar jag känna mig lite som en local nu när jag faktiskt kan ge ett svar när folk frågar om vägen, party reps har slutat fråga om jag har kollat in nattlivet än och jag går över övergångsstället innan det blir grönt för att jag vet att det blir det om 5 sekunder. Cool

Annars börjar vi och våra roomies bli ganska trötta på att ta det allmänt lugnt och snåla, så Max och jag ska köpa säsongspass på Dreamworld! Sen måste vi väl ändå kolla in nattlivet någon gång vilket kanske passar bra nu när "the schoolies" kommer hit, alltså de som nyss slutat High School. Då blir det tydligen lite som springbreak in Mexico fast i Surfers :)
Jag hoppas att det blir roligare att jobba kväll då än förra helgen när en man stod framför mig och skrek: I AM A TERRORIST, WHAT DO YOU THINK ABOUT THAT?!

Igår var det lite mysigare. Efter träningen gjorde Max kängurusoppa och sen satt vi på bryggan och fiskade med Nicola och Albert (Slovakisk rumskamrat och landlord), och pratade om livet och japaner som inte kan diska.

 
Morgonpromenader

 
Huset

 
Från bryggan

 
Kvällens fångst!


Den här bilden har jag tagit speciellt för mammas och mormors skull :) Ni kan vara lugna för Albert har tagit över "solen är mycket stark och du måste skydda dig"-rollen

Dagens BULA:
B - Jag som trodde att jag skullle få göra allt själv. Istället har Max blivit kock. Han hittar på egna recept och idag hittade jag honom framför ett matprogram. När han klagade på att han hade tråkigt häromdagen sa jag att han kunde dammsuga. OCH DÅ GJORDE HAN DET!  Vad är det som händer?
U - Mail från Sverige, USA och Tyskland. Kärlek!
L - "Better together" - Jack Johnson
A - Det handlar om INSTÄLLNING. Be positive. Be happy. And sell more scratchcards.


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag vill följa med på dina morgonpromenader ! Vilken underbar natur:-)
Tycker Albert verkar vara en bra och ansvarstagande person.
Om jag ska vara ärlig har jag tänkt på det där med solkräm, men inte vågat skriva eftersom jag gissat hur din reaktion skulle blivit..så TACK Albert!
Kram Emma o Max

Svar: Saknar dig där! Haha ja han är lite som dig, jag kommer aldrig undan :)
Emma

2014-10-11 @ 07:10:00
Postat av: Mats

Jag vill också ha kängurusoppa!

Svar: Nöj dig med gröngarnssoppan och bulgur masai!
Emma

2014-10-11 @ 07:52:32
Postat av: Frida

Var soppan god???

Svar: Ja såklart, Max gjorde den 😁
Emma

2014-10-11 @ 22:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: