Drama men bra utsikt

Kom nyss hem från jobbet där det varit värre drama än i USA. Chefen sparkar folk hit och dit och "fuck" är nog det vanligaste ordet i köket. Mig gillar han iallafall.Jag vet dock inte om jag gillar att jobba där längre.

Tack vare jobbet har jag iallafall träffat lite nya människor. Jag drog med mig alla 3 tjejerna som jobbar där (eller ja nu är det bara en kvar...) till träningen förra veckan, och i lördags kom den svenska tjejen Paula och hennes rumskompis hit och förfestade lite med oss och några av Nicolas kompisar.

Efter jobbet på lördagen passade jag och Max också på att gå till Skyview, högsta byggnaden i Surfers, eftersom han var ledig. Inte dålig utsikt! Hittade vårt hus också :) Sen gick vi och  köpte glass, med rabattkuponger. När vi kom hem fastnade vi som vanligt med Albert och pratade, vilket slutade med att han bjöd oss på en riktig god middag i hans lyxiga vardagsrum med utsikt över floden! Riktigt bra dag med andra ord.

Igår åkte vi till Byron efter jobbet eftersom Paula tipsat om the Surf Festival som var den här helgen. Men vi kom precis när alla tävlingar var klara, så det slutade med att Max och jag gick runt och väntade på ett band som skulle spela, som vi sedan aldrig kollade på ändå. Vi fick iallafall en mysig kväll med middag ute, och jag slapp dela ut scratchcards. För det gör jag fortfarande, några timmar i veckan för extra cash...

Men nu ska jag strax på intervju och har en till senare i veckan, så behöver nog inte fortsätta. Sen blir det strandträning och kyckling i ugn à la Max Mästerkocken! :)




Jag kan också vara mästerkock! - budgetpaj på korv :)


Hälsning till mig från Max :)

Dagens BULA:
B - jobbintervju=valmöjligheter :)
U - när baristan misslyckas med dekorationen på kaffet. Vill jag ha? JA!
L - "Where you are" - Gavin DeGraw
A - jag är lite problemblind. Fattar inte att jag varken märkte att chefen bråkade med de anställda eller att han tydligen tar droger under arbetstid...


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hey Emma! Har läst om ditt äventyr!! :-D NJUUT! Här är det höststorm. Kramar från mig och Sigge

Svar: Hej! Roligt att du följer min resa :) Hoppas allt går är bra där hemma trots vädret. Stora kramar till er båda!!
Emma

2014-10-28 @ 09:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: