Varma härliga dagar

Sommaren är på väg och det börjar bli riktigt varmt. Och fuktigt. Tur att vi bor vid vattnet och har en fläkt på rummet :)
Trots värmen har jag haft en riktigt bra helg! Medan alla andra backpackers gick ut och festade på fredagskvällen sprang jag som vanligt runt på stranden med 5 gubbar på 30-50 år och "earned our beers". Träningen avslutades med att alla slängde av sig tröjorna och sprang in i vågorna. Så himla härligt!

Lördagen bestod av jobb (d.v.s. en massa kaffe, spring och skrik från en galen chef) och shopping efter en klänning till jobbfesten på andra jobbet. Självklart hittade jag ingenting, men världens snällaste Paula lånade ut en av hennes istället, tack tack! På kvällen blev det filmmys med Max efter att Albert lånat ut sitt USB :)

På söndagen hade vi staff meeting på Delikatessen och även om saker och ting inte är så bra, så blev det iallafall lite bättre efter det. På kvällen åkte vi med några från Deli till Burleigh Heads för Sunday Sesh - varje söndag har en MASSA människor picknick på stranden! Riktigt mysigt trots att vi missade solnedgången.

Igår var det äntligen dags för the christmas party med the Holiday Club, som nu byter namn till Ultica (scratchcardjobbet), vilket fick det att kännas mycket proffsigare än vad det gjort annars. På VIP-våningen (78:onde) i Q1, den högsta byggnaden i Surfers, blev vi bjudna på champagne, buffé, lite live musik och smällkarameller! Sedan hade vi en otroligt bra kväll med massa dans och alldeles för mycket tårta (ingen hade ens sagt till mig att  vi skulle få mat, så jag var INTE hungrig ens från början - gick upp ca 5 kilo). Trots att jag hatar det  jobbet måste jag ändå säga att jag träffat riktigt fina människor genom det, så jag ångrar ingenting :)

Idag blir det kanske fest igen eftersom Deli är stängt på onsdagar och alla är lediga imorgon. Eller så kommer jag bara sova. Ikväll flyttar också två  av fyra nya house mates in!


Nya baristan, my princess Jacob, gör världens godaste och finaste kaffe!

 
Burleigh Heads (Paulas bild)


Selfie i Paulas klänning :)


Jag och Marco med fördrinkar. Varje gång han ser mig, eller en annan tjej, ropar han "Ciao bella!". Älskar italienare!



Resten av mina favoriter :)



Bästa Clinton!

Dagens BULA:
B - ingen stress på jobbet idag - det tar sig!
U - Jacob och Paula. Två personer som gör det värt att komma till jobbet på Deli varje dag, och två riktigt bra vänner som jag hoppas att jag kommer fortsätta ha kontakt med när jag åker vidare.
L - "Freaks" - Timmy Trumpet & Savage, bästa workout-låten!
A - i Australien äter man räkor till jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: