Sommar och listor

De senaste dagarna har det varit otroligt soligt och varmt, sommar på allvar!  Jag har myst i solen och badat med fina vänner. Idag är det dock lite molnigt, så nu ska jag ta tag i lite grejer på min to do-list inför resan. Men förutom den har jag även förberett mig på andra sätt. Som att jag tog ut en spindel från mitt rum alldeles själv. För att öva lite :) 


Dagens BULA:
B - efter att det var alldeles för varmt för att sova i mitt rum igår vaknade jag imorse istället i morgonsolen på vår inglasade altan på en madrass som mamma lagt fram intill matbordet. Kändees lite som när man var liten och byggde kojjor under bordet. Och så var det svalt. Underbart. Dessutom var det bra jobbväder och så blev det mammas hembakade bröd till frukost. Mmmm
U - att jobba i hemtjänst. Visst är det rätt krävande, fysiskt och psykiskt. Men man får så mycket tillbaka. Vare sig man får höra att man gör goda smörgåsar, att man har fina tänder eller att det är fantastiskt att träffa mig, eller att svaret man får på frågan "var soppan god?" är "lika god som du", så gör det ens dag. Dessutom uppskattar man plötsligt att man kan ta sig genom vardagen utan hjälp, vilket inte alla kan.
L - "In the summertime" - Mungo Jerry
A - Det finns en internationell dag för orgasm. Det är den 8 augusti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: