Fast forward

Helt ofattbart att det snart gått 3 ÅR sedan jag satte mig på planet till New York, där min första stora resa började och sedan, ofattbart snabbt, slutade 10 månader senare. Mitt utbytesår i USA är ett av de bästa åren i mitt liv och människorna jag träffade och allt jag fick uppleva och lära mig kommer finnas med mig livet ut. Att åka var helt klart bland det bästa jag gjort.

Mycket har hänt sedan jag kom hem till lilla landet lagom och äntligen slapp överkonsumtionen av ost. Jag har lärt känna många nya människor, rest, tagit studenten, förlorat någon som betydde mer än någon kunde förstå och blivit mer kär än jag någonsin varit förut. Och jag älskar fortfarande bananer :)
 
Så nu är det hög tid för Emma Bananana att ge sig ut i världen igen, och Bananathings är tillbaka!. Borta är  bra, men hemma bäst. Men om man är som jag, räcker hemma inte riktigt till när resten av världen har så mycket att bjuda på! Jag vill se allt.
Nu när studenten är avklarad ska jag ta nästa steg ut i livet. Den 20 augusti går flyget till Sydney, Australien med två working-holiday visa i bagaget för mig och min Max, som helt säkert kommer göra mig lycklig även på andra sidan jorden. Vi vet inte när vi kommer hem, men hoppas att det inte blir allt för snart. Jag hoppas också att denna resa bara är den första av flera jag kommer göra innan hemma känns som allt jag behöver. Vi får väl se. 

Här kommer en BILDBOMB som en sammanfattning av de senaste åren! :)

Nya klassen!

Bästa bror
 
Saknade hund

Hos Jessy i Berlin

Vokalensemblen Roots and Roses


Är så lyckligt lottad med många fina vänner!

Niagara Falls

Gymnasiearbete om samer och renar i Malå, Lappland

Maxie :)

Saknade USA finns alltid med mig

 
 
Salalah, Oman
 
 
Bal 2014

Student

Finbesök från USA
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: