Dagens BULA

Imorgon är det alltså exakt 1 månad kvar tills vi åker. Helt sjukt vad tiden går fort. Eftersom det mesta av min tid går åt till sommarjobbet på hemtjänsten har man liksom inte hunnit med/orkat/låtsats om alla saker som behövts fixas innan resan. Okej, ni som känner mig fattar att jag ändå fixat en del. Men nu är det inte länge kvar innan alla försäkringar, uppsägningar, utdrag och papper MÅSTE vara klara. Men det ordnar sig. eller som Max säger, yolo :)

När man reser långt bort från allt och alla man älskar, inser man vad man faktiskt har. Men det är väl onödigt att det ska krävas så mycket för att uppskatta det, se det. Därför lanserar jag nu ett nytt begrepp: BULA
Detta har jag kommit på alldeles själv :) Därför kan man ju tvivla på om det är en bra idé, men jag tror iaf att det kan bidra till att man börjar se vad man har, istället för vad man inte har. Nåt som jag tror alla behöver jobba med, mer eller mindre. Såhär funkar det:
     Varje dag, eller hur ofta du nu hinner/orkar/låtsas om, skriver du dagens BULA. 

B - det BÄSTA som hänt under dagen. Det kan vara vadsomhelst, men garanterat så händer nånting bra varenda dag. Utan undantag. 
U - det du UPPSKATTAT under dagen. Detta kan vara en person, en pryl eller nåt som hänt förut men som du just idag kommit ihåg eller utnyttjat.
L - dagens LÅT. Bara för att musik helt enkelt är bland det bästa som finns och kan beskriva dig eller din dag,  förändra ditt humör och få dig att minnas. Och för att jag har så sjukt bra musiksmak.
A - dagens ANTECKNING. Man lär sig nånting nytt varje dag. Nej helt ärligt, man gör faktiskt det om man verkligen tänker efter. Det är kanske inte alltid så användbart men det gör oss forfarande mer bildade.

BULAn är altså en kort och glad sammanfattning av dagen :) Namnet BULA symboliserar också att det positiva med dagen träffar oss rätt i huvudet som ett knytnävsslag av bra saker, som förhoppningsvis gör oss till bättre personer!

Som exempel kommer min BULA från gårdagen:

B - firade ettårsdagen, ganska sent, med mat, vin och hallonpaj :)
U - att jag får ledigt hela helgen!
L - "You are the best thing" - Ray LaMontagne
A - av nån anledning växer brännässlor ofta nära hallonbuskar. Kan vara bra att veta när man plockar till pajen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: