Nya jobb och fina klappar

Äntligen har jag två jobb jag trivs med! Quack'R'Duck och Baker's Delight. På Quack'R'Duck har jag redan fått varit guide (även om vi fastnade på rampen upp från vattnet i ca 1 timme så gick det rätt bra) OCH jag har sett en delfin! På Baker's Delight har jag redan jobbat en stängning, och eftersom de inte hittat någon välgörenhetsorganisation som kan ta hand om överflödet som de inte säljer under dagen, tog jag med pinsamt mycket bakverk hem. Max fick bära en hel sopsäck. Våra housemates blev rätt nöjda :)

Vi har också fått ett STORT paket med julklappar hemifrån, som jag lyckats hindra Max från att öppna! Tack så mycket familjen Nordstrand och Lundholm, vi saknar er! Pepparkakorna och julpyntet har vi iallafall tagit fram, och vi har haft luciamys framför julkalendern på svt-play.

Förutom det har jag som vanligt tagit promenader med Sushi och tränat bootcamp. I torsdags körde vi styrkepass i spöregn och blixtnedslag - hardcore training sa Andrew :) Eftersom vi ändå var genomblöta körde vi det traditionella avslutningsdoppet med kläderna på och stretchade i vattnet.

Nu har jag och Max också lyckats vara lediga samtidigt, så igår blev det julshopping i Pacific Fair shoppingcenter, och sen utekväll på Melbas med träningsgänget där gubbarna bjöd på drinkar. Idag blev det Dreamworld och nu ska vi in till Surfers och kolla julevenemang och förhoppningsvis dricka jullatte på starbucks! Livet är rätt bra.


Bilder från Quack'R'Duck Tour. Lyxhus i Southport!

 
Tjockar oss efter jobbet!



Julklappar och julmys!


Sushi i duschen efter långpromenad i värmen


Träning

 
På Melbas

 
Dreamworld <3 Fick ansiktsmålning av aboriginerna :)

Dagens BULA:
B - djurkalas på Dreamis
U - våra nya housemates! Även om de som japanerna inte heller alltid diskar efter sig, så är de rätt bra allihop :)
L - "Happy Xmas (War is over)" - John Lennon
A - aboriginer kan ha flera totem. En för sitt namn och familj, en för språket och en för hur man är som person
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: