talent show

i måndags fick jag resultaten från solo ensemble. jag fick precis på gränsen tillräckligt för att gå vidare..I'm going to state! grejen är att vi har fotbollsturnering samma dag som state är i eau claire, så jag vet inte va jag ska göra..

i torsdags fick vi lov att vara i skolan kl 8 för att ha en clinic med kören. en snubbe kom för att bedömma våra låtar o ge tips. sen framförde alla körer o alla band på hela skolan, vilket är ganska många, en låt var i temat conflict and resolution, för varandra o sen fick vi skriva nåt om varje låt. vår låt är en spiritual som slavarna i amerika sjöng före kriget. gospeeeel :D på måndag har vi the conflict and resolution concert där alla tillsammans ska sjunga/spela "if you're out there" som vår masspiece :)

så de vart halvdag av skoljobb efter de, o sen skippade jag träningen för att ha dress rehearsals inför the talent show. gick bra förutom att dom har så dålig teknik o de blev rundgång hela tiden..

på fredagen va de dax! åkte snabbt ner till fotbollsplanen (som heter halmstad haha) för att ta lagbilder, o sen hem tillsammans med sadie för att göra oss i ordning.

efter de första framträdandena började jag undra om jag verkligen borde vara där. alla va sååååååååååååå bra!!! men, tänkte jag, jag gör de ju bara för att ha kul :) men de som va mest kul va ändå att se hur bra alla andra va! för oss gick de sådär, för de vart rundgång igen så jag vågade knappt röra mig o stod där som om jag va halvt död. bilderna har jag snott av en kille pa fb som jag inte vet vem de är :)



wire choir!! ascoolt när dom spelade i mörkret med lysen på strängarna!



vem som vann får man reda på på måndag :) har ingen aning vem jag tror vinner, för runt hälften förtjänar de

sen har de vart en massa fotboll...vilket gör att min fot börjar krångla igen. ibland vill jag bara hugga av den. jag fick iaf börja som högermittfältare i båda matcherna i lördags. nej, mitt lag är inte lika bra som i sverige. kanske för att dom flesta är yngre o att deras säsonger är så korta. men nu passar jag ju iaf in mer, haha :) vi vann båda matcherna 4-2 o 2-0 (vilket enligt coachen är ganska dåligt med tanke på vilka vi spelade mot. för ett av lagen är de första året, men ändå!). o sen gjorde jag måååål :D



men sen ville jag inte spela mer. nu gör de ont att gå

på kvällen åkte scott o nikki på hockeymatch o jag myste med hundarna o fixade lite av alla dom där mindre roliga sakerna som jag måste göra varje helg. idag ska jag väl fortsätta med de o sen ska jag vila min fot o min hjärna. innan jag ska plugga..

juste, sen fick jag ett award av min historia lärare också :D



nästa helg är de påsk plus brookes kalas, helgen efter de har jag fotbollsturnering o kanske överraskningsfest för Jess o gå o kolla på chi hi spring play - kalle o chokladfabriken :D, helgen efter de är de CHICAGO TOUR med kören, o helgen efter de ska vi till SOUTH DAKOTA O MOUNT RUSHMORE! sen är de ju maj..o prooom. omg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: