South Dakotaa

på onsdag kväll drog jag o nikki mot south dakota o mount rushmore!!! scott fick lov att stanna hemma o jobba :(

körde hela natten tills vi kom till sioux falls, SD o hittade ett hotell. nästa morgon blev de upp tidigt o så fortsatte vi mot corn palace! byggnad gjord av majs :D  så himla najs!!! efter de ville jag ha majs-allting, ville ha deras majstavlor o majssmycken. men köpte bara micropopcorn format som en majskolv till alessio :)



resten av dagen fortsatte vi längre in i south dakota o såg fält efter fält efter fält o knappt några människor. läskigt tomt. men vi såg en massa kor. en gård hade typ flera hundra!

sen körde vi genom "the badlands". de va mark som tydligen formats av ett vulkanutbrott för längesedan, påminde lite om grand canyon! sen stannde vi i flera roliga western städer, som wall drug!



på kvällen hann vi precis upp till mount rushmore innan de stängde, efter att nikki blivit stoppad av polisen haha :) men de va sååå  coolt att se på riktigt! nikki hade ju sett de förut o de va ingen big deal, men jag gick baklänges därifrån för jag ville fortsätta kolla. coolast va ögonen. men de va faktiskt mindre än jag trodde, för de va bara toppen av berget.



crazy horse å andra sidan är HELA berget. men den är inte klar än. just nu kan man se ett indianhuvud, men så småningom ska de va en häst under honom. crazy horse är väl inte lika känt, men de är en skulptur i ett berg nära mount rushmore av en känd indian som hette crazy horse, som byggs i ära till alla indian klaner. hans huvud är större än alla presidenternas huvuden tillsammans!



vi hade tur som en fick en snabb bild på honom eftersom de spöregnade o de va fullt av dimma!

efter de shoppade vi western stuff i keystone, plus 16 eller 17 smaker av laffy taffy! sen bar de av hem



sista dagen stannade vi i minneapolis för att prova min promdress!! den va inte ens nära på att va klar o nikki va lite nervös, men kerry säger att hon ska ha den klar till prom, som är på LÖRDAG! de hon hade so far gillas dock :)

sen vart de hem o käka nudlar innan jag åkte till alessios 18th birthday party i hallie town hall :) de blev glasstårta o sen dans framför wii i flera timmar :D



idag vart de packa upp, städa, tvätta o baka pretzels av en baking mix som nikki köpte till mig som påskpresent :) vilket betydde att jag inte hann hjälpa till i trädgården, oops..men nu håller scott på att ladda eurotrip o så ska jag äta fyllda hamburgare till middag, like a boss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: