Easter!

i måndags hade vi the conflict and resolution concert. så. himla. coolt, när hela musikavdelningen på chi hi, 4 körer o 4 band/orkestrar, framförde sista låten "If you're out there" tillsammans, med 3 som sjöng solo. folk grina o de tog några sekunder, eller om de bara va en extra lång sekund, innan folk började applådera. mr tilus började också grina när vår kör sjöng vår låt, så de gick ganska bra :)

de har inte varit så mycket fotboll för min del den här veckan, pga av den där #%¤/(% foten. haltspringer runt på träningen tills jag inser att jag kanske inte borde eller tills coachen säger åt mig att sluta. en bra sak med tt v skadad är iaf att jag slipper straffspringa när coachen blir sur på oss för "lack of effort" :)

torsdagens match blev inställd så de blev träning. efteråt följde Jess med mig hem för att måla påskägg med
nikki :D




eftersom vi inte är världens mognaste namngav vi äggen efter oss själva o folk vi känner o sen lekte vi att Jess gifte sig med sin pojkvän "awesome" o att jag va maid of honor :)

på fredagen va vi lediga ("påsklov"=ledig fredag o måndag). gjorde världens längsta historialäxa efter att jag fått hjälp av farmor o farfar, taack för de!, skypade med mor o far, isbadade foten o sen cyklade jag o Jess till träningen, som jag då bara kollade på o närmast avled av uttråkning. sen bar de av de till Brooke's b-day party!!



åt hemlagad crab rangoon o annan mumsig asiatisk mat, plus banantårta, o sen kollade vi på "we bought a zoo" :) myyys

på lördagen va de påskfirande hos nikkis familj. laney o luke letade efter typ 150 (utan att överdriva) små påskägg fyllda med godis o småpengar efter att vi ätit god mat o VÄRLDENS godaste paj. själv fick jag en easter basket fylld med vit choklad m&m's, tuggummi, te, o bananer av nikkis mamma :D o så somnade aubree i min famn :') jag sa att jag önskade att laney o aubree va mina riktiga kusiner o då sa deras pappa att dom ju va de :D



på söndagen va de scotts familj som firade påsk :) där fick alla va med o leta mini-ägg på tomten. se lekte dom sin årliga äggknäckar-en mot en-lek, där den sista med ett helt ägg vinner, haha! träffade också en kompis till en av släktingarna som va från makedonien men går på college i eau claire, kanske ska träffa henne igen nån gång :)

efter de åkte vi hem o städade huset o sen gick jag o handlade födelsedagspresent till den andra Jess som vi har fest för på fredag :) imorron ska jag med Galen o hennes syster till eau claire för att äta sushiiiii, o sen kanske de blir guidad tur i eau claire! o så mera kolla fotbollsträning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: