Från sockerchock till sockerfri Australia Day

Nu har jag som rubriken anger börjat min ordinerade anti-candida/anti-trött diet, som alltså är helt utan socker. Det inkluderar gluten, havre, mjölkprodukter, frukt och vissa grönsaker. Jag får inte heller äta bönor, svamp, vanligt salt eller dricka kaffe och vissa sorters te. 
 
Ska jag vara ärlig var det ändå ganska skönt att börja med dieten efter all tårta och koffein jag häller i mig på jobbet, och de cirka 30 söta mangor Max fick gratis av en kompis, men den känslan höll inte i sig särskilt länge. Jag menar, jag får ju inte ens äta BANAN!
 
Dagen innan helvetesdieten började var iallafall ett bra avslut på friheten. Vi åkte på Gold Coast Food and Wine Expo, Max julklapp, och smakade sönder vin, te, drinkar och all sorts mat. Dessutom fick vi se några av förra säsongens deltagare i Masterchef laga mat!
 
I tisdags unnade jag också mig själv lite açai och bircher müsli då vi åkte med Albert och Peyton till Brisbane för att hämta mitt pass. Vi hann också gå runt på muséet, genom botaniska trädgården och ta en paus i Southbank.
 
Idag är det Australia Day, regnig i år igen, och jag fick äntligen träffa Kacee för att fira lite tillsammans! Vi gick runt och kollade in alla marknadsstånd, uppträdanden och tävlingar i Bundall, innan jag kom hem och tog ett pooldopp precis innan regnet kom.
 
 
Brissie
 
 
Mango!
 
 
First day of diet: Frukost - vispat ägg med kokos och kanel, yoghurt med nöt/fröpulver
 
 
Lunch - brunt ris med kokos, kanel och mandelmjölk
 
 
Middag - stirfry med ris, tomat, broccoli, ägg och makrill
 
 
Australia Day!
 
Dagens BULA:
B - träffa Kacee
U - kramar!
L - "Thinking out loud" - Ed Sheeran
A - det finns en McDonald's app där man kan få gratis matkuponger
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: