Trött men glad

Nattskiften har blivit vardag, även om jag nog aldrig riktigt kommer att vänja mig. Ändå trivs jag, speciellt när dagarna jag får sova bort är uppemot 37 grader! Fick en värmechock igår när jag var ledig.
 
Och folk är så trevliga i Australien. Kanske är det för att jag är liten och numera riktigt blond p.g.a. solen, men det är väldigt sällan kunderna blir arga på mig, även om jag är så trött att jag flera gånger tagit betalt men sedan glömt att ge dem drickan de betalade för. Folk blir glatt överraskade och tackar när jag erbjuder grädde till tårtan, och både jag och de använder som jag tidigare skrev "please" och "thank you" i extrema mängder. Jag tackar numera när jag tar betalt, när de lämnar kassan, när jag sätter maten på bordet OCH när jag tar undan deras skitiga tallrikar och när de lämnar caféet. En sådan skillnad från Sveriges "jag vill/ska ha en varmkorv". Efter avslutat skift får man dessutom några tack från kollegorna och en påse med överbliven mat, eftersom man blivit kompis med hon som jobbar i köket.
 
Jag lider ju av FOMO - Fear Of Missing Out, så även om jag är ganska trött har jag hunnit med några fler upptäcktsfärder, som jag ibland lyckats timea med att Max också har några timmar ledigt och kan följa med. Vi har varit i Berry Springs och badat, varit på Malak, Parap, Nightcliff och Palmerston markets där man bland annat  hittar alla varianter av asiatisk mat och frukt och grönsaker som man aldrig tidigare sett ens på bild, och igår tog vi en promenad i Charles Darwin National Park och en i Howard Springs, för att sen bada i fontänen/poolen där och äta en picknick.
 
Så livet är som vanligt bra, och jag vill inte ens klaga på värmen för jag vet att jag ändå fryser innan temperaturen sjunkit till svensk sommar-nivå. Men jag tror ändå att det är på tiden att vi fixar en AC till bilen...
 
 
Berry Springs
 
 
Banan och konstig frukt @Parap Markets
 
 
På cykeltur i Nightcliff
 
 
Cuppa of cappuccino
 
 
För att jag hatar att man slänger mat - "I left something for you in the fridge" 
 
 
Utsikt från nationalparken
 
 
Howard Springs
 
Dagens BULA:
B - sova länge
U - gratis podcast, speciellt när all ens musik försvunnit efter tvättmaskinsincidenten
L - "Thinking out loud" - Ed Sheeran
A - Nummer 1 på listan över Queensland's most deadliest beaches för de senaste 10 åren är Surfers Paradise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: