Julbak

Julen närmar sig och det blir varmare och varmare, istället för tvärtom. Det har blivit mycket solande nu när man är ledig p.g.a. schoolies, och så har vi cyklat på upptäcktsfärder med Albert, bland annat  till surfstranden The Spit.

Men igår fick jag trots vädret lite julstämning. Jag, Paula och hennes svenska housemate Cornelia åkte till Ikea för att handla och äta äkta svenskt. Efter ett beep-test på stranden som onsdagsträning hade vi julmys hemma hos dem med resten av lägenheten. Vi åt lussebullar, drack glögg och bakade knäck och pepparkakor i alla möjliga former eftersom vi inte hade färdiga formar. Sedan kollade vi lite julfilm och försökte smälta den alldeles för stora mängden pepparkaksdeg vi tryckt i oss.

 
Baksidan

 
Svenskt godis! Bara så alla vet kostar en 200 gram marabou cirka 60 kronor här


Lunch :))))))

 
Mina fynd :)

 
Knäckproffset


Paula, jag och Lana


Alla tjejerna!

 
Efteråt...

Dagens BULA:
B - fick en gratis klocka av en stammis på jobbet. Score!
U - att slippa kylan och mörkret och bara ha sommar
L - "Jingle Bell Rock" - Bobby Helms
A - äntligen har jag ett namn på min favoritstammis (han som gav mig en klocka), som hela tiden vetat vad jag heter. Han heter Glen.


Kommentarer
Postat av: Eva

Lycka= när man trött & sliten hemma för att äta lunch upptäcker att du bloggat:-) blir glad av att läsa & se bilder från livet i A.
PS, gillar de fantasifullt gjorda pepparkakorna!

Svar: Fina mamma :) haha vi gjorde vårt bästa!
Emma

2014-12-04 @ 12:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: