Sjuka men festliga

Till slut fick jag över Albert på min sida och när han väl var igång gick det inte att stoppa hans julpyntande. Vi kunde inte hitta den stora granen i garaget men över-dekorerade istället den lilla och resten av vardagsrummet med kulor, blinkande ljus i alla färger och tillochmed en tågbana!
 
På julafton jobbade jag och sen hade vi knytmiddag med Albert, Peyton och Alberts föräldrar och bror. Vi stod för köttbullarna och julmusiken. Efteråt hade vi julklappsöppning och kände oss bortskämda hemifrån, innan det blev Max tur att åka till jobbet.
 
På juldagen var det också jobb som gällde men det var inte helt fel med jullunch med kollegorna. Och eftersom jag slutade tidigare hann jag dessutom tvinga Max att kolla på "Love Actually" med mig när jag kom hem!
 
Foten är nu helt bra men stukningen har bytts ut mot en envis förkylning som nästan hela huset drabbats av, och för mig även öroninflammation. Men lite husmorstips har hjälpt en hel del och snart har jag förhoppningsvis både helt fungerande fot och öron!
 
Nyåret firade vi med Janssons som inte fick plats på julbordet, traditionella rullar och champagne, som tyvärr inte smakade nånting trots att jag husmorstipsade halvt ihjäl mig. Vi fick iallafall en mysig kväll, även om den blev tidig än en gång för att Max skulle jobba. Men jag har lärt mig att det handlar mer om vad du gör, och inte exakt när du gör det.
 
 
Coffee art på jobbet. Tyvärr är jag inte konstnären
 
 
Julfint!
 
 
Julmiddag
 
 
Hur skit man än mår i kroppen så kan det ändå inte kännas skit när man är här
 
 
 Nyår
 
Dagens BULA:
B - smak tillbaka!
U - Alberts filmsamling
L - "Thinking out loud" - Ed Sheeran
A - om du har salt i näsan så blir den jättetorr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: