Och tillbaka

Det är höst här och överallt är en massa färger. Tydligen planterades de färggranna träden av nybyggare som saknade sina hemländer. Fint är det iallafall.

Vi tog oss igenom bergen och genom en delvis handgjord, mörk tunnel till Milford Sound. Där fick vi se sälar och känna oss som om vi var i en dröm, eller en annan värld, från ett kryssningsfartyg. En helt fantastisk känsla på en av de vackraste platserna jag varit på.

Dagen efter åkte vi tillbaka norrut och tog en cykeltur genom det färgglada landskapet i Arrowtown, medan jag ropade till Max att jag tyckte det var jättekul och jättefint. Vi tittade på när folk hoppade bungy och sen åkte vi vidare till hotellet, som låg vid ännu en turkos glaciärsjö. Där badade vi hot tubs, åt en god middag, drack öl/sangria och pratade tills jag nästan tappade rösten igen.

Idag tog vi en detour för att se Aoraki/Mount Cook, Nya Zeelands högsta berg, och sen besökte vi en bondgård för att lära oss om landets viktiga exportvaror och bli bjudna på afternoon tea. Nu är vi tillbaka i Christchurch och åker vidare norrut imorgon!

 
Påväg
 
 
Kryssning i Milford Sound
 
 
Nudlar på hotellet
 
 
Arrowtown
 
 
Aoraki/Mount Cook National Park
 
 
Vår resa
 
Dagens BULA:
B - otroligt landskap
U - varma täcken
L - "Photograph" - Ed Sheeran
A - jordbruket i Nya Zeeland är så viktigt att de har en staty av en fårhund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: