Lantisvardag

På gården är det som vanligt, med blandade uppgifter och vardagskatastrofer som nedtrampade staket, åkerdamm i hela huset efter en storm eller världens mest irriterande hund som hela tiden är i vägen och kissar på allting. Vi har sår och blåsor på händerna och skit på kläder, i öronen och i näsorna. Det är helt enkelt som det ska vara när man gör farmwork :) 
Kallare blir det men nu har jag köpt en varm mössa och får låna ett par rosa tofflor av Kelly medan jag är här. Så jag överlever kanske hela maj iallafall. Och idag är det hela 20 grader (omg!), så hoppas på en varm vinter!
Max firade jag förra helgen med hemmagjord all-you-can-eat suprise breakfast buffé och denna helg blev det ciderfestival i äppelstaden Batlow.
 
Lite fler Melbournebilder:
 
 
Takpoolen
 
 
Shrine of remembrance
 
 
Söt men livsfarligt jobbig
 
 
Emmas superfrulle med baker's delight frallor, massor med pålägg, frukt, bär, juice, YOGHURT, ugnsbakade kanelpäron, hemmagjord müsli och hemmagjorda dadelscones!
 
 
Bratwurst på ciderfestival
 
Dagens BULA:
B - promenad med gymstationer
U - SOL och värme
L - "Shut up and dance" - Walk the moon
A - kanel funkar alltid 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: