Back to base

Efter en lång vecka som inte varit riktigt som vi tänkt oss är vi nu äntligen, äntligen tillbaka hos Albert och i Surfers Paradise. Genast mår jag mycket bättre, och luften är mycket varmare.
Vi spenderade några dagar hos Lees föräldrar, Graham och Vicki, där vi blev bjudna på god hemlagad mat med absolut nödvändig efterrätt och en massa varmt att dricka. Vi spelade också en hel del på deras gitarr och keyboard, och det blev rätt sena kvällar hemma hos dem. Att assistera fårrakarna blev det inte mycket av för min del, utan jag var mest i köket och lagade läskig svensk nässelsoppa och rullade köttbullar. Men jag fick prova på och rensa lite bajs och liknande i alla fall, och Max som nu är proffs fick tillochmed testa att raka.

Sen var det ju meningen att vi skulle packa, städa och åka efter att vi kom tillbaka till Wagga, men Lee hade lite jobb som han behövde hjälp med, så det blev 3 dagars extra jobb för Max. Jag behövdes i princip inte alls så jag städade stugan omänskligt ren och väntade. När vi sen sagt hejdå och skulle åka tidigt på morgonen blev Max sjuk och kunde inte göra mycket annat på måndagen än att dricka min hemmagjorda blåbärssoppa. Så vi blev kvar en dag till.

Nu är vi i alla fall, efter cirka 15 timmars färd och en natt i bil, och en snabbtur till ikea för att köpa sill och knäckebröd till Albert och Peyton, framme. Nu ska vi fixa alla visumpapper, flygbiljetter och planer, och kanske eventuellt en ny telefon eftersom min på något sätt lyckats hamna i tvättmaskinen. Sen åker vi nånstans där det är ännu varmare.


Shearing


Även om jag inte behövdes, så kände jag att jag behövde prova att gräva lite :)

Dagens BULA:
B - Baker's Delight-frukost. Tur att Surya jobbade igår så att man kom hem med en överfull påse med godsaker!
U - plusgrader
L - "Here comes the sun" - The Beatles
A - saker och ting känns lite lättare när solen skiner ute, men det är solen inuti som avgör hur bra dagen blir


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: