Julstormar

Sommar=regn även i Australien. Men här innebär det också en hel del åska! På grund av the insane storms har jag fått jobba ännu mindre än under schoolies. Dock har jag såklart inte vilat, utan varit på en massa intervjuer. Idag var jag ombord på Quack'R'Duck, en turistbuss/båt. Jag ska nog börja där som guide och biljettförsäljare! Jag har också varit på intervju på ett lyxkontor, och imorgon har jag trial på ett bageri. Som min träningskomis sa:"You're everywhere".

I helgen trotsade jag, Max och Albert vädret och tog en vandringstur i Burleigh Headlands. Vi klättrade genom regnskogen och tog sen ett dopp på andra sidan i strömmen där havet möter floden :) Sen tog vi en promenad till Miami. Lämnade mobilen hemma för att den inte skulle bli blöt (även om vi lyckades åka precis under ett långt uppehåll), så snodde lite bilder från Google istället...
På kvällen bjöd vi Albert på svenskt julfika och så tittade vi film hos honom. Själv bjöd han på en minijulgran till  vår unit. Nu har jag dessutom gjort en julstjärna i kartong som jag satt upp med mina trasiga hörlurar, så vi har fått det lite julfint här :) Och vi har det bra med våra nya housemates, även om Max nu får vara ensam kille.


Storm!

 
Office view, från intervju


Quack'R'Duck

 
Burleigh Heads

 
Granen :)

 
Alberts bil!

 
 
Julfint på Cavill Avenue


och i Chevron Renaissance

Dagens BULA:
B - "Love actually" - årlig julfilm-tradition :)
U - Max köttbullar! OCH roliga roomies :)
L - "All I want for christmas is you" - Mariah Carey
A - en snubbe i Surfers köpte grannens tomt, för att ha en rastgård till sina hundar. Vissa har för mycket pengar


Kommentarer
Postat av: Mats

Va mysigt ni verkar ha med er hyresvärd. Cool bil hade han också. Har ni er bil kvar?

Svar: Han är både mysig och cool :) yes!
Emma

2014-12-11 @ 19:36:05
Postat av: Eva

Vilken tur att du har Max som kan fixa goda köttbullar på julafton, nu när du inte får mormors ;-)

Svar: Ja jag vet!
Emma

2014-12-15 @ 11:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: