Stormy 21

Familjen har jag ju lugnat ner men om någon annan var orolig kan jag tala om att riktiga cykloner inte når såhär långt söderut :) Men cyklonerna i norr gjorde ändå att det blåste rejält och att vi fick sjukliga mängder regn här. Så jag har kollat en del på film. Och ätit dadelscones från Baker's.
På semmeldagen gjorde vi pannkakor, några matiga och några efterrättiga, eftersom det heter Pancake Day här och vi inte orkade göra semlor.
På torsdagen trotsade vi det kommande ovädret och åkte på SCUBA DIVE. Det var lite kallare än vi har vant oss vid nu och p.g.a. regnet är vattnet inte lika klart, men det var ändå en riktigt bra upplevelse! Lite uppvärmning inför barriärrevet :) Vi matade fiskar, såg rockor och Max såg även en svärdfisk! När vi kom upp rann det blod nerför benen eftersom jag är unikt klumpig och skrapade upp mig på botten...men jag var glad.
Födelsedagsfesten på Melba's blev flyttad i sista sekunden och blev en riktig fail eftersom knappt någon kom dit, men jag skyller på vädret :) Chris kom iallafall och bjöd på lite drinkar, fler kom lite senare och det blev ändå en bra kväll.
Max lyckades ge mig en riktig bra födelsedag på söndagen trots vädret. På jobbet firades jag med choklad från några av jobbarkompisarna (som bestämt att eftersom det var min födelsedag fick jag faktiskt äta choklad för en gångs skull) och sen hade Maxie fixat yoghurt till lunch - guld! Efter superlunch åkte vi till Harbour Town, ett Outlet shoppingcenter för lite billig shopping. Där delade vi en frozen yoghurt innan vi åkte hem, och sen bjöd han på middag på Govinda's i Surfers. Efteråt fick jag min överraskning och jag kände mig som världens lyckligaste, som vanligt med honom :) Nu ska jag laga lite falukorv och makaroner tills han kommer hem!



Lychee drink på Melba's



Harbour Town



Vegetariskt buffé på Govinda's




Fick födelsedagskort från mormor och morfar OCH farmor och farfar idag! Det gör alltid dagen lite bättre, tack så mycket!!


Min fina, saknade mormor. Det önskar jag du kunde.

Dagens BULA:
B - hälsningar hemifrån
U - skön musik!
L - "Life is Wonderful" - Jason Mraz
A - att ha eget badrum är underskattat





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: