cranfest

i torsdags va de jv game. mådde inte helt bra o sen va de onödigt kallt, plus att de regnade lite också, så de va INTE kul. sen va de en extra lång match...tur att nikki kom med vantar iaf :) vi gick/sprang in så fort matchen var över, jag kunde knappt känna mina fötter o frös resten av kvällen. men efter matchen åkte nikki o jag o åt med pedersens på tokyo, en japansk restaurang. MIN NYA FAVORIT

vi beställde middag för två, x2. först fick vi soppa o sen sallad med gingerdressing. sen lagade kocken maten mitt framför oss på en stor varm platta medan han jongelerade med salt o pepparkar o allt annat han använde. räkorna tände han eld på i typ 2 sek innan dom va klara, sen slängde han ut maten på tallrikarna! de va räkor, stek, kyckling, calimara, champinjoner o aubergine med lök. o så fick vi stekt ris, ingefärssås o senapssås till! SÅ HIMLA GOTT. sen fick vi glass o japanskt grönt te till efterrätt. aldrig varit så mätt. sen åkte vi hem för att sovaaa

vi fick förresten cheerleadingfotona också. var faktiskt nöjd för en gångs skull!

dagen efter, igår, var jag "sjuk" :) jag fick åka på the varsity game om jag ville, för första gången, men va så trött efter skolveckan, trött på cheerleading efter torsdagen o var lite halvsjuk så NEJ. plus att jag ville åka med nikki. anledningen till att jag va "sjuk" var ju att jag skulle kunna skippa skolan för att följa med henne, hennes mamma o scotts mamma till the cranberry festival, typ världens största marknad som är en gång om året!

gick upp strax efter 5 (!) eftersom vi skulle åka 20 i 6...nikkis mamma kom o sen åkte vi till scotts mamma för att hämta henne. kom fram till marknaden runt 8. stannade till kanske...5? dom hade precis allting där, o eftersom de va cranberry festival hade dom allt som går att göra med tranbär. tranbärspaj, tranbärsjucie, tranbärsglass, torkade tranbär, tranbärskakor o tranbärsbars. de bästa av alt va smakproven. tranbärsjuice med lime smakar glögg btw. sen smakade vi en massa kaffe - pumpkin pie, chai, french vanilla, english toffe, apple cider...o sen vit choklad cocoa :D

sen hittade man en massa fynd, som 4 sweatshirts för 10 dollar :) sen fick jag en mössa av scotts mamma. kommer bli ännu mer bortskämd - "you made my day letting me buy this for you". så snälla! mindre kul va att nikki stoppade en snubbe på traktor mitt i gatan för att dom skulle ta kort på mig vid traktorn...men jag hade faktiskt askul även om jag va ganska trött på morgonen... :)



pumpkin carving



bestämde mig för att jag skulle va den som tog bilderna. men dom tvingade mig att va med på en med scotts mamma sen iaf :)

när vi kom hem va scott hemma från vegas med presenter. fick ett par victoria secret mjukisbyxor som BARA finns i vegas för att dom ska testa designen där! o sen en sorts klänning man kan vika på en massa olika sätt så den ser annorlunda ut varje gång :) sen va jag tvungen att städa lite för har fått så mycket saker att mitt rum va helt proppfullt. min garderob ser inte alls ut som den gjorde första veckan!



idag fick jag äntligen sova, men när scott slutar jobbet efter lunch ska vi åka bort igen. han ska köra ett race med motorcykeln så vi ska åka o kolla o sova på hotell, där dom har vattenrutschkana!!! :D hihhiihihih
så ska packa snart. o sen MÅSTE jag tvätta. o äta torkade tranbär.

satte upp flaggan jag fick av scott idag också :)



"something to remind you of home, but not to much, for 5 bucks" haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: