thanksgiving break!

måndag o tisdag hände väl typ ingenting. skola o sen kolla film medan jag gjorde övningar med foten typ

onsdag va jag ledig!! chillade galet, gick o handlade, stämde gitarren o sen kom kjirsten o hämtade mig på kvällen. vi åkte till stan o käkade asgod glass - pumpkin pie o cherry nut flavor!! asmycket glassss. typ glaciären size.

på torsdagen va de thanksgiving!! black friday shoppingen började redan då. gick upp 5:15 med nikki för att åka o hämta kuponger. fick kaffe o sen väntade vi tills kmart öppnade klockan 6. köpte tofflor som är som uggs för 8 dollar, o nikki köpte EN MASSA FILMER :) sen åkte vi vidare till shopko innan vi åkte hem o sov

vid 10 åkte vi till nikkis föräldrar för thanksgiving dinner, men dom o nikkis systers familj (laneyy :D). de blev potatismos med smält ost (såklart, fast en del av den va utan), sallad, turkeyy, fyllning, sötpotatis med nötter o kokos, nikkis frukt med vaniljyougurt, tranbärs gelé, bröd o pumpkin pie! :D sen blev the the packer's game, dom vann såklart. still undefeated this season :) runt 3/4 åkte vi hem. jag hade ätit alldeles för mycket socker så tog en promenad med king, som fick ha sin nya tröja på sig :) när jag kom hem fick jag reda på att jag skulle åka om ungefär 3 timmar för at shoppa till ungefär eftermiddagen nästa dag. we are gonna walk all night. but I just took a walk! gick o la mig o ställde klockan på kvart i 8.



vaknade, åt..middag? o sen åkte vi o hämtade nikkis svärmor toni. började på walmart. galet mycket folk som sprang överallt. va inte lika farligt som andra år iaf, då folk tydligen sliter grejer ur händerna från varann..
sen blev de att vänta till affärerna in tha mall öppnade vid midnatt. o när de blev midnatt sprang vi runt där o shoppade i alla favorit affärer :) utanför hollister stod de killar utan tröjor som man kunde ta kort med, precis som i new york. men jag dissade dom :)

jag köpte typ några tröjor medan nikki mest köpte grejer till laney o ÄNNU MER FILMER. tror runt 50 st, utan att överdriva. love actually för min skull också :) vid 4 blev de donken frukost, o sen fortsatte vi på affärerna som öppnade "senare". kom hem efter 7 nån gång..va för trötta för att fortsätta. själv hade jag nog svimmat utan kaffet jag drack på donken

sov inte längre än till 11, men resten av dagen spenderades mest i sängen :) trööött. på kvällen åkte vi till baren o käkade middag

på lördagen började jag jobba på chippewa falls human society, för projektet för the fishing and wildlife managment class. började med att ta ut hundarna på promenad, vilket dom verkligen verkade behöva, men sen blev jag trött på regnet o gick in till katterna. bytte vatten o städade lite i burarna, plus gosade lite med kissekatterna :) när nikki kom o hämtade mig fick jag reda på att alla katterna hade mask...



åkte o hämtade jess efter jobbet på culver's, o sen åkte jag hem o dushade medan hon åt. sen åkte vi med nikki o scott för att köpa grejer till drinkarna för kvällen, plus köpte taco john's till middag. sen hämtade vi galen efter jobbet, också på culver's. sen blev de gossip o film plus pina colada/strawberry drink resten av kvällen o natten :D myyys. galen drog vid halv 9 o jess vid 11 på söndagen. jobb jobb jobb..själv stannade jag o städade o tvättade, eftersom de va söndag. kvällen avslutades med love actually med nikki o hennes goda köttbullar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: