SANTA claus is coming to town

Gud va jag är trött! säkert därför jag glömmer saker hela tiden. plus att jag har en miljon saker som pågår i huvudet

i måndags va de julkonsert med alla körer :) gick väl ganska bra för alla, förutom att en från elementary school kräktes på scenen precis innan alla körer uppträdde samtidigt..de va iaf ascoolt när runt 180 personer stod på scen o sjöng! sen va de ascoolt att se en klockkör för första gången.

i tisdags skulle vi cheera på en hockeymatch, men de blev inställt. ingen sa varför, men antar att de va på grund av..DRAMAT. så nikki frågade om jag vill göra lussebullar när hon kom hem istället. efter att vi pratat aslänge om en massa annat tyckte vi att lussebullar skulle ta för lång tid, så vi åkte o handlade grejer till annat julgodis. men vi handlade alldeles för länge, så vi hann bara göra i ordning en eggnog parfait som tog typ 10 min o sen skulle stå över natten. sen åt vi en massa pizza istället :)

onsdagen va de träning. de va meningen att vi skulle ha möte i slutet, typ som en sista chans för dom som slutat eller tänkt sluta att "suck it up" typ. men dom kom bara för att lämna sina grejer. dom fick inte chansen att säga nåt heller eftersom dom va tidiga o därför inte blev insläppta i salen...iaf så betyder de att coach inte har ett lag för nästa competition, vilket betyder att (tillsammans med att de inte kostar extra vilket va hennes förklaring) hon tar med ALLA i laget dit. då ska hon kolla vem som kommer va med i the comp. team senare.

de va ju inte direkt sättet jag vill åka på en tävling på, men ändå, nu får jag göra de! min värdfamilj vill dock inte att jag gör de, för att dom är sura på coachen. jag tycker också hon gjort ganska mycket fel mot hela laget, flera gånger, men jag tänker inte missa att åka på en tävling, som alla säger är en av de roligaste grejerna man kan göra, pga henne. iaf fick jag skäll för att jag inte slutar

men kändes bättre när man hittade den här lappen på fjärrkontrollen dagen efter :)



eftersom dom vill att jag ska sluta har dom också påminnt mig en massa om va vi skulle kunna göra ifall jag inte va med i cheerleading, o jag börjar inse hur mycket annat man kan göra i de hÄr landet, eller livet, förutom cheerleading. därför har jag 99 % bestämt mig för att SLUTA, 3 dagar efter tävlingen, vilket är efter första basketmatchen. då har jag testat allt jag ville testa inom cheerleading, o redo för att testa en massa annat. I'm done with the drama, I'm out. nu vill vi bara ha mer snö så vi kan ta ut snöskotern :D

i torsdags GLÖMDE jag att vi hade musikalträning, plus att jag glömt den dagen innan. kan ju tillägga att jag missade bussen igen en gång den här veckan. kan ärligt säga att de inte är likt mig att glömma NÅNTING ALLS, o jag är sur. på mig själv. jag tänker skylla på att jag är allmänt om än tillfälligt sinnesförvirrad pga av min förvirrande situation, överdrivet drama o mitt dubbelliv. iaf så va de ganska bra att jag missade the rehearsal eftersom jag hade en väldigt bra dag:

vaknade o julstädade i mitt rum o badrummet, innan jag skypade med efterlängtade bästaste mor o far, innan jag snabbt åt frukost. sen mötte jag min underbara tyska granne jess o promenerade till the dollar tree o kmart för att shoppa julklappar :D fyndade galet till hela familjen o sen drog vi till donken för kaffeeee

sen gick vi hem till mig o bakade vörtbröd o sen följde hon med oss till hockeymatchen :) dom vann med 10-1 eller nåt, UNDEFEATED so far :D go cardinals go! sen åkte vi till the christmas village. varje år sätter dom upp tre miljoner julljus o andra lysande prylar i parken, o så kan man åka/gå runt o kolla :) myyys! ändå har jag inte riktigt julkänsla än. kvällen avslutades iaf med alldeles för mycket mat på världens bästa heckel's o sen film

asbra dag! så skönt att prata med en annan utbytesstudent som faktiskt fattar va som är normalt o inte:) så glad att man faktiskt kan gå till henne också, o inte behöver skjuts som man annars behöver precis överallt

idag var de också en busy dag. vaknade o försökte prata med älskling, vilket inte gick så bra eftersom nikki bankade på dörren o skrek att jag skulle dra rumpan från sängen o hjälpa henne att baka :) hon va på bushumör. dissade henne för älskling i runt 10 min innan jag drog rumpan från sängen o lämnade honom med hans lol. sen bakade nikki o jag några mintkakor, julkulor o eggnog! :D



gjorde degen till lussebullarna, åt frukost, o sen skjutsade nikki mig till the animal shelter för att avsluta mina timmar :) gick ut med alla små hundar för att jag inte vill bli runtdragen igen som förra gången. de va en galen hund. ganska lugnt va de den här gången iaf, förutom en ful hund som bet mig för att jag försöte ta bort bajset från rumpan. sen hann jag ta kort på en random katt också :)



nu är jag iaf klar! 16 o en halv timme volontärarbete. I'm done, I'm out

kom hem, dush, o sen sätta igång med degen som va ganska så mycket större än innan jag åkte :) degen smakade som vanliga lussebullar så va lite excited att nåt jag bakde fungerade. men bullarna blev ändå annorlunda när dom va klara...den gär gången tänker jag skylla på att jag inte hade saffran



sen vart de att slå in alla julklappar, o sen gick jag ut en snabbis för att kolla på scotts bonfire. dom gör värsta majbrasan när dom vill bli av med stort skräp typ, o ibland bjuder dom in folk inför de. förra året när dom gjorde de hoppade scott o grannen med snöskotrarna över elden, haha! idag gjorde vi inte de dock. vi gick ganska snart in o så åt jag middag/lussebulle medan vi kollade på jack frost filmen, för julkänsla liksom :) sen öppnade vi en julklapp var, från mamma o pappa :) scott o nikki tyckte jättemycket om sina, en örsa 2 takts tröja (pappas moppegäng) till scott o en sjal som mamma gjort till nikki. scott sa "that's awesome" sådär så man fattar att han verkligen tycker de, o nikki satte på sjalen på en gång. så va nöjda mamma o pappa :) 

själv fick jag en bok :) måste bara säga hur glad jag är för allt jag fått!! o för allt jag har. mitt liv är inte världens lättaste just nu, men jag älskar de. jag älskar alla i mitt liv,  jag vet att jag är världens lyckligaste människa.

så tack till alla som gör mig till de :) till exempel ni som skickat julkorten! allt jag får sätts upp på väggen, o den fylls ständigt på



jag älskar er. vet också att jag kommer ha ännu mer än jag redan har om nån dag. trodde inte jag skulle få nåt, iaf inte mycket, av scott o nikki i julklapp eftersom dom redan köpt alldeles för mycket till mig. men fick nyss reda på att de flesta av de miljoner paketen under granen är till mig! sen har tydligen scotts syster fixat nåt som jag verkligen kommer jump up an down about enligt scott o nikki. wiiiiiiiiiii :D kommer bli ännu mer bortskämd...

så imorron är de julafton. först ska jag snabbt åka o köpa en julklapp som jag GLÖMDE (suck), o sen när scott slutat jobbet åka till värdfarmor- o farfar o träffa hela tjocka släkten o äta mig tjock!!!! :D

GOD JUL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: