american dream

nu har jag inte skrivit på ett tag, så nu kommer ett långt (längre) inlägg!

efter träningen i onsdags gick vi ut för att fira bröllopsdagen, åt mexikanskt. satan i gatan va gott de va. passade på att äta räkor eftersom scott inte gillar de, i nån enchilada o nån blablalada, men OST. men de va skitagott!! iaf.
när vi va o åt sa scott plötsligt att han va så himla glad att jag va där. jag trodde han menade på restaurangen, för vi hade först inte tänkt gå. men han menade att han va glad att jag är här o att dom gjorde den här utbytesgrejen. nawww :')

på träningen var de cheercheck. nikki frågade jen, tränaren, om jag skulle få va med på matchen på fredan. hon sa att hon skulle kolla hur jag va. nikki o the cheermum sherry sa att jag gjorde bra ifrån mig så...kanske..?? jen sa att hon skulle kolla va hon tyckte. nikki o sherry sa "gör.ditt.bästa. hon ska kolla hur bra du är." jag ba hjälp/shiet.
de gick ganska dåligt, tyckte jag. men...jag fick va med!!! :D :D jag ska va en cheerleader! i sista minuten av träningen fick vi sen reda på att jv (junior varisty) skulle cheera på en freshmen (typ 14åringar) match, redan dagen efter. så min första match skulle ändå inte bli på fredagen, utan torsdagen. oj.

samling vid 4 på skolan, i min "nya" cheerleadinguniform! råkade ta fel tröja dårå, eftersom jag har två uniformer, men de va ju bara att byta. vi va bara 5 st, men de va ändå lite skönt att börja så, så man kom in i de lite innan the big game. de här va ju bara freshmen, o dom brukar inte ha cheerleaders tror jag. men nu hade dom oss, plus några söta "tiny" cheerleaders som va runt 5 år :')



redo att åka. i fel tröja men ändå!

så hur gick de? dåligt. dom glömde visa mig hur man gjorde när de blev touchdown, så jag stod där som en idiot medan dom gjorde en massa rörelser. sen var de en ramsa man gör 3 ggr på dvdn jag övat till, men dom gjorde den 2 ggr. jag började göra en tredje helt själv. pinsamt. sen gjorde dom några fler som jag inte kunde, som dom försökte förklara precis innan. men de va mest säg nåt, klapp, säg nåt, klapp. låtsades att jag visste va jag gjorde. men de va mest att stå stel som en pinne o kolla på, o jag fattade inte va som hände i matchen. nikki tyckte inte heller de va så bra, o hon sa att de nog skulle bli bättre på den andra matchen, för då stod man inte lika stilla utan cheerade typ hela tiden. då är de ju varisity, med dom bättre cheerleaderna som har mer koll på vad man ska göra. så nej de gick inte bra, men tur att de bara va freshmen första gången o tur att jag hade en match till dagen efter :)

på fredagen åkte jag o shoppade med lydia. hon försökte hjälpa mig att hitta grejer men de gick inte så bra haha, vi hade inte direkt samma stil. men vi pratade om va man har på sig i skolan o så, o en massa andra saker om USA, så fick lite inside information. men jag hittade ändå en del grejer.



okej de är inte så mycket som de ser ut. men ändå stolt över att jag lyckades hitta grejer som jag behöver. jag är ju inte bra på de annars. köpte två par jeans o två tröjor. men de är så sjukt billigt här, så de plus lunch blev typ 350 kr. men nikki sa att jag skulle komma ihåg att jag skulle shoppa på söndagen med kat också. men jag tänkte att jag skulle köpa alla skolgrejer då, plus cheerleading grejer o sen behöver jag ju ganska mycket kläder just nu...men sen sa hon att NÄSTA LÖRDAG SKA VI ÅKA TILL MALL OF AMERICA!!!!!! efter de ville jag inte shoppa mer. men nikki skulle köpa bodylotion på victoria secret. o då skulle man köpa 7 st för ett speciellt pris. hon kunde inte välja 7, så jag fick 3!! :D sen fick man en väska på köpet, men hon hade redan flera såna så jag fick den också. snääääääll :D

död efter shoppingen bar de av till the game efter middagen. men nu var de MYCKET roligare. alla tjejer (många fler än 5 som dagen innan) gjorde sig i ordning med rosetter o glitter i ansiktet i omklädningsrummet, o sen gick vi ut till planen. de va mycket fler människor o hela grejen började med nationalsången o hissning av den amerikanska flaggan då alla stod med handen för hjärtat. sen gjorde vi en massa cheers under matchen. dom gjorde fortfarande vissa jag inte kunde, men jag låtsades att jag gjorde de. publiken ville verkligen att dom skulle göra en där man skakar på rumpan o säger "shake your booty". kat hade visat mig den EN gång, jag kom ju inte ihåg den?! men dom sa att jag kunde gå åt sidan...nej de ville jag inte. jag kunde den tillräckligt bra tyckte jag. så jag gjorde den ändå. fick sen reda på att lokal tv va där o dom hade filmat mig precis när jag stod med rumpan mot dom o skakade...oooops! haha men de kom inte med på tv :)

sen gjorde vi en som heter "froggy" där alla som är nya fick huka sig o sen hoppa över varandra som grodor medan dom andra sjunger...hahah alla tyckte de va pinsamt men jag tyckte de va kul :D i halvtid kom the marchingband upp på planen, dom täckte typ hela, o spelade/sprang runt med flaggor. dom har tydligen vunnit en del tävlingar o dom va sjukt bra! dom som spelade trummor va coolast, för dom hade solglasögon. sen fortsatte matchen. blev sur, för när dom gjorde den jag gjorde bort mig på dagen innan, när jag gjorde 3 ggr ist för 2, bestämde dom sig för att de faktiskt va 3 ggr. jag gjorde 2...o en halv. bestäm.er.  2 eller 3?! men de va iaf kuuul :D

sen fick vi göra give-me-five med alla spelare efter dom vunnit :) alla tjejer sa att vi aboslut INTE skulle lukta på handen efter vi gjort de, för de va hemskt. så jag gick med handen framför mig som att den va infekterad, vilket den kanske va. men kelsey, som gick bredvid mig testade ändå. men hon sa att de inte luktade nånting...

hann inte skriva klart de här inlägget igår för vi åkte ut med ATV. hela dagen. blev lite tråkigt efter ett tag, för jag körde inte. efter typ 3 timmar frågade dom om jag ville, men de va så otroligt dammigt o soligt att man inte såg nåt o jag ville inte köra in i nåt o kvadda hela bilen, vilket jag nog hade gjort. så jag satt bredvid nikki. vi körde längst bak typ hela tiden eftersom vi hade vindruta som täckte dammet lite, tills den blev brun av de. för han som körde framför sladdade ganska mycket :) alla va iaf ordentligt skitiga när vi stannade.





men jag va typ värst. ser ut som att jag har brunkräm i hela ansiktet, fast jag hade hjälm på mig. min tröja hade också ett vitt sträck från säkerhetsbältet...

sen blev de hem att duscha i en dusch som nu är brun. sen kollade vi på film o åt mat :)

idag blir de shopping med kat, o imorron blir de nog en match igen för jv. fast jag vill hellre gå på träningen med varisty så jag lär mig dansen ordentligt, eftersom vi ska uppträda med den inför hela skolan om några veckor!!!

på torsdag börjar äntligen skolan, o nästa helg ska jag till MALL OF AMERICA (lycklig) o sen ska vi ta senior pictures dagen efter eftersom jag förhoppningsvis hittat en klänning då. sen blir de nog samma klänning till bröllopet den 9onde. saknar alla er där hemma, fast jag vet att jag har mycket finare väder än er ;) pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: